• We organiseren in 2023 voor de 2e keer onze 'Conditie-,  Kracht- en Blessurepreventie training' van HC Genk.

Hockey is een intensieve sport en opgroeiende jeugdspelers zijn helaas blessure gevoelig. De belasting en belastbaarheid van spieren, gewrichten, etc zijn nog niet in balans in deze fase. Iedereen heeft waarschijnlijk wel één of meerdere spelers in de ploeg zitten die met wat fysieke problemen zitten. Bij volwassen spelers is het uiteraard kwestie van deze balans goed te onderhouden. En een goede conditie gaat uiteraard hand in hand.

Deze training zal begeleid worden door professionele trainers van Motion to Balance. Deze oefeningen voor coördinatie, spierkracht, stabilisatie, snelheid en speelhouding (eg tegen rugproblemen) zijn allemaal gericht op hockey, maar zijn uiteraard ook 'nuttig' voor de algemene fysieke conditie van spelers!

De sessies zijn gericht op de spelers van U14 en ouder (inclusief trimmers en/of enthousiaste ouders uiteraard), aangezien voor hen dit fysiotherapeutisch het meest zinvol is.

De sessies worden op woensdagavond gegeven. De training zal 1h duren en doorgaan in de Sporthal van Sint Lodewijk:
    19-20h voor U14
    20-21h voor U16 en ouder

We organiseren weer een reeks van 10 trainingen (we stoppen tijdens de vakanties).
    Deze professioneel begeleide reeks van 10 kost 50 EUR pp.

Graag inschrijven via dit formulier voor 15/01/2023

Schrijf hier in