• Vertrouwenspersoon

Als groeiende sportclub is het psychosociaal welzijn van alle leden een belangrijk gegeven.
    Optimale communicatie tussen bestuursleden, trainers, ouders en leden blijft de voornaamste manier om problemen, misverstanden of discussies te vermijden of op te lossen. Een goed gesprek is vaak voldoende om een situatie terug op het juiste spoor te brengen.

Ernstig grensoverschrijdend gedrag binnen de club (vb. ongewenste intimiteiten, pesten, agressie, …) kan ons huidig- en toekomstig welzijn beïnvloeden en de clubsfeer ernstig uit evenwicht brengen. Om hier gepast mee om te gaan heb je de mogelijkheid dit met de vertrouwenspersoon op te nemen.

De vertrouwenspersoon:

1. Maakt indien nodig een afspraak om (vertrouwelijk) naar je verhaal te luisteren.
    2. Is objectief en onafhankelijk van de club.
    3. Zoekt samen met jou naar een oplossing.
    4. Bemiddelt in overleg/samen met jou.
    5. Informeert over een mogelijke doorverwijzing.
    6. Is geen verantwoording schuldig maar heeft wel een informatieplicht tegenover het clubbestuur.

Onze vertrouwenspersoon is bereikbaar via vertrouwenspersoon[at]hockeyclubgenk.be